Můj vztah k Židům

Dlouho jsem přemýšlel, jak napsat texty, které chci napsat, aniž bych dostal ošklivou nálepku. Jak ale psát o národu a nezmínit jeho jméno? A v okamžiku, kdy ho zmíním a ocitne-li se tento v jakémkoli, byť dobře míněném, kritickém kontextu, nálepka bude na světě. Nejsem vědec, abych o těchto věcech psal z odborného hlediska a případné kritice se tak vyhnul. Jsem novinář a publicista. Ať napíšu cokoli, budu onálepkován. Řešením je o tom nepsat, ale na to nechci přistoupit. Druhé řešení je vykašlat se na strach z nálepky. Proč chodit kolem horké kaše? Vykašlal jsem se tedy na ten strach…

Proč by měla být každá kritika židovského počínání nutně antisemitismem? Proč by jen Židé měli být ušetřeni zkoumavého pohledu a jakýkoli náznak nesouhlasu s jejich politikou nebo náboženstvím měl být považován za neslušnost? A proč by se toto tabu mělo udržovat nedotčené strachem z toho, že ten, kdo by ho porušil, bude označen za někoho, kdo Židy nemá rád? Co když mi na nich naopak záleží?

Myslím, že k psaní o židovské tématice jsem oprávněn, protože mi Židé byli vždy sympatičtí. Vyrůstal jsem v křesťanské rodině a dlouhou část života strávil v církvi, která měla k Izraeli – tomu duchovnímu, ale i politickému – respekt. Dnes mám na některé proizraelské aktivity této církve jiný názor než tehdy, ale to, že jsem byl několik let tímto církevním prostředím vychováván k úctě vůči židovské víře, která byla chápána jako základ víry křesťanské, v člověku v jisté formě zůstane. A to i ve chvíli, kdy si začne uvědomovat i některé negativní aspekty židovského počínání. Židy mám proto rád, mám mezi nimi přátele, vážím si jich. Málokdo by mne mohl nařknout (byť se o to někteří budou jistě pokoušet) z toho, že je nenávidím nebo že jsem rasista. Nic není vzdálenějšího pravdě.

I proto jsem přesvědčen, že se mohu pustit do kritiky některých jevů, které jsou s židovstvím neodmyslitelně spjaté, aniž bych byl ihned obviněn z postranních úmyslů.

Ve skutečnosti jsem odpůrcem antisemitismu, je-li definicí antisemitismu iracionální nenávist k Židům coby rase (v tomto smyslu jsem kdysi podepsal petici proti antisemitismu), protože Ježíš nás učí milovat a ani ten, s kým politicky zásadně nesouhlasím, nemůže být předmětem mé nenávisti (a s Židy v tomto ohledu může konzervativec nesouhlasit více než dost, protože je najdeme nejen disproporčně zastoupené v mnoha revolucích či levicových hnutích, ale často i mezi jejich zakladateli a duchovními otci a vůdci). Je-li však antisemitismem jakákoli kritika Izraele či židovského počínání (o kteroužto definici antisemitismu se Židé dnes mnohdy snaží), pak se takové nálepce v dnešní politicky korektní době nejspíše nevyhnu.

Nechci se pouštět do teologických diskuzí, protože jinak se na Izrael dívají protestantské církve, z jejichž prostředí jsem vyšel, a jinak církev římskokatolická, mezi jejímiž příslušníky mám nyní nejvíce přátel. Připomněl bych na tomto místě pouze slova apoštola Pavla, který v epištole Římanům nabádá k pokoře vůči židovskému národu, čímž jsem se celý život snažil řídit:

“Jestliže však některé větve byly vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován na jejich místo a bereš sílu z kořene ušlechtilé olivy, nevynášej se nad ty větve. Začneš-li se vynášet, vzpomeň si, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen nese tebe.” (Římanům 11: 17-18)

Podobnou pokoru cítím i já, proto přistupuji k tomuto tématu s rozmyslem a zodpovědně a po dlouhém zvažování. S vědomím toho, že duchovní Izrael (Církev) je vyvolenou Nevěstou Kristovou jen z Jeho milosti a jen díky zatvrzelosti Židů samotných, kteří Krista odmítli.

Na druhou stranu ale nelze zastírat, že pravá podstata judaismu nám často zůstává ukryta, třebaže je to právě ona, která by mohla vysvětlit mnohé historické souvislosti. Judaismus, jak jej prezentují náboženské knihy jako Talmud a jeho výklady, je totiž úplně jiným náboženstvím, než jaké se domníváme, že Židé vyznávají, myslíme-li si, že vycházejí z nám dobře známého Starého zákona. I tohoto tématu bych se chtěl dotknout.

Židovské náboženství a jejich pocit výlučnosti je vysvětlením celé řady praktických problémů, které židovství do západní civilizace přináší. Zdaleka přitom nejde jen o kontroverzní počínání novodobého státu Izrael, ale o negativa soužití s židovským prvkem v průběhu dějin (jakkoli uznávám, že ani pro Židy samotné nebylo vždy soužití s Nežidy jednoduché a bezbolestné). Holokaust ale nesmí být záminkou, proč se těmto komplikovaným otázkám vyhýbat. Vina za něj se nedá jednoduše svalit na jeden národ ani na západní civilizaci jako takovou (holokaustu jednak něco předcházelo a svoji vinu za něj do jisté míry vedle nacistických vůdců nesou i ti, kteří pro své chudé soukmenovce učinili jen velmi málo nebo skoro vůbec nic – jako by to bylo součástí plánu…). Ale i kdyby byl holokaust sebestrašnější (jakože byl), není to důvod, abychom od té doby už nikdy nevystavili židovský stát nebo mocné lidi židovského původu sebemenší kritice.

Jakkoli si o sobě Židé myslí, že jsou stále vyvolený národ a nadřazená rasa, před Bohem jsme si všichni rovni a nikdo z nás se nemůže dožadovat speciální ochrany proti kritice jen proto, že patří k lidu, který v historii zažil mnoho úděsného. Ostatně, jsou národy, které také zažily mnohá příkoří až hrůzy, ale přesto jejich neštěstí neospravedlňuje to, abychom chodili po špičkách kolem jejich pochybení, věnovali jim speciální péči a měřili v jejich případě jiným metrem, než u všech ostatních.

V tomto smyslu nemohu souhlasit s tvrzením Karla VI. Schwarzenberga (otce současného ministra zahraničí), který se z kritika některých židovských neduhů, kterým byl v době svého mládí a publikování v konzervativním předválečném periodiku Vlajka, stal po válce zapáleným obhájcem Izraele, což vysvětloval mimo jiné těmito slovy:

“Lidstvo je dlužno tomuto zmučenému plemeni ne již kritiku, nýbrž lásku a odškodnění (…). Za těchto okolností je protižidovský postoj naprosto neomluvitelný,” napsal člověk, který sám sebe označoval za předválečného antisemitu.

Jsem totiž pevně přesvědčen, že ani ty největší tragédie by neměly vést k extrému opačnému, kterým je výsadní postavení pro národ, který si toho mnoho vytrpěl. Nekritizovatelnost Židů a jejich prezentace jako morálně nejvýše postaveného národa, který je světlem pro ostatní, by byla projevem takovéto výlučnosti a zároveň myšlenkové kýčovitosti, nehledě na to, že by to byla právě ona, která by vzbuzovala (jakož už nyní často vzbuzuje) tolik obávaný “antisemitismus” coby přirozenou reakci na zveličování přínosu židovství světu.

Židé jsou národ, i přes všechna svá specifika, jako každý jiný – se svými kladnými i zápornými stránkami. Možná mají kladných i záporných charakteristik více než kterýkoli jiný národ (vyznačují se totiž nadprůměrným intelektem), možná dali světu mnohem více pozitivních postav, než kterýkoli jiný národ, stejně jako dali světu nejspíše i nepoměrně více záporných hrdinů, než kdy jaký národ dokázal. Ale nadřazenou a nekritizovatelnou rasou nejsou a nikdy nebudou. Tvrdí-li to, pak je to jen trik a je třeba se z tohoto myšlenkového zajetí vymanit.

***

Bylo by snadné poukazovat na povahové charakteristiky Židů, které v průběhu dějin živily antisemitské tendence v západní společnosti. To ale není mým cílem. Jde mi o to poukázat na skutečnosti, které nám někdy – i díky dobrému a propracovanému PR, které Židé mistrně ovládají – unikají.

Ve svém chystaném trojdílném textu se pokusím obhájit tezi, že toto náboženství je se západní (svými kořeny křesťanskou) společností nekompatibilní a způsobuje celou řadu neštěstí soudobého světa – více než si jsme ochotni připustit. Je ale kritika určitého náboženství (stejně jako kritika státu Izrael a jeho politiky) antisemitismem? (nemůže být ani proto, že vládnoucí aškenázská třída Židů ve skutečnosti žádný semitský původ nemá, neboť jde o potomky Chazarů, kteří k judaismu pouze konvertovali). Nebo je snad přípustné kritizovat pouze islám či křesťanství, jak se dnes zhusta děje? Nebo má kritika snad znamená, že nenávidím Židy jako lidi nebo že je považuji za méněcennou rasu? Nikoli. To není můj problém. Naopak si ukážeme, že jestli si někdo pohrává s myšlenkou nadřazenosti a ostatní považuje za podřadnou rasu, jsou to právě Židé. Tuto skutečnost bychom měli mít na paměti, protože bez ní nelze mnohé z historie ani současnosti pochopit.

I přesto, že mnozí Židé k naší rase cítí nenávist, já k nim nenávist necítím. Je mi líto milionů lidí, kteří zemřeli v nacistických koncentračních táborech, protože jejich bohatším souvěrcům nestálo za to učinit nic na jejich záchranu. Je mi líto milionů Židů, kteří umřeli během války, kterou Židé Německu vyhlásili (málo se ví, že Židé burcovali proti válce s Německem ještě před tím, než jakákoli Hitlerova válka vůbec začala). Je mi líto těch obyčejných chudých Židů, kteří dokonce přežili holokaust, ale už nepřežili pikle svých soukmenovců, kteří je nechali při návratu do nově založeného státu i s lodí potopit, protože by mohli vypovídat o věcech, které měly být navždy utajeny, neboť se nehodily do připravovaného obrazu. Je mi líto Židů, kteří budou nakonec sami obětí nesmyslné apokalyptické hrůzy, kterou někteří z jejich předáků ve svém mesianistickém opojení neustále přivolávají. Má kritika tak nesměřuje vůči rase jako takové, ale vůči jedincům, kteří zrazují nejen vlastní židovský národ, ale ve své pýše manipulují světovými dějinami ve svých katastrofických vizích. Tito lidé jsou světu nebezpečni – nejen nám, Nežidům, ale i Židům samotným. Mělo by proto být v zájmu každého opravdového judejce, aby se od jejich počínání distancoval, což ale vidíme jen v žalostně málo případech.

Zbývá ještě říci, co mne vůbec k těmto textům vede a proč se chci tématem zabývat. To je jednoduché. Zabývat se tématem světovlády, které mne dlouhodobě zajímá, a zároveň si nevšimnout, jak je toto téma úzce provázané s Izraelem, s Židy, s judaismem, je téměř nemožné. Téma židovství se před člověkem automaticky otevírá spolu s tím, jak se hlouběji ponořuje do otázek spojených s historií pokusů o světovou vládu.

Mám ale jen proto, že jsem při svých rešerších narazil na nespočet indicií, které naznačují, že mezi plány na globální vládu a židovským mesianismem je nepřehlédnutelná souvislost, mlčet tak, jak většinou mlčíme, když se třebas i nechtěně dotkneme židovské otázky? Mám téma obcházet obloukem, mám sám sebe vnitřně cenzurovat? Takové počínání mi bylo vždy z duše odporné. Považuji se za svobodného člověka, který může nejen svobodně uvažovat, ale i svobodně říkat své názory a nerad bych se v tomto právu nechal omezovat příslušníky jiného národa nebo jejich pomocníky, kteří by nám rádi diktovali, o čem se smýšlet a mluvit smí a o čem už nikoli. Právě proto se chci těmto skutečnostem věnovat – i s rizikem toho, že mé motivy budou některými záměrně nepochopeny a překrouceny.

Židovská otázka je největší tabuizované téma posledních sta let. Žádné není větší. A ačkoli to byli v historii právě Židé, kteří mnohá tabu pomáhali rozbíjet (často přitom tabu užitečná, která držela západní, tehdy ještě křesťanskou, společnost v určitém řádu), kolem sebe přitom vystavěli sami tabu tak veliké, že se ho mnozí bojí byť jen prstem dotknout. Jsou výjimky. I z vděčnosti k jejich odvaze jsem se rozhodl pokračovat v jejich “odkazu” (na mysli mám například skvělou druhou kapitolu Bakalářovy knihy “Tabu v sociálních vědách”). Je třeba pohlédnout pravdě do očí, i když bolí. Ale nemohu jinak, i když se vystavuji jistému osobnímu riziku. Mou případnou diskreditaci nebo útoky jakéhokoli druhu, došlo-li by k nim, by v takovém případě bylo potřeba připsat právě na vrub skutečnostem, o kterých píšu, respektive chystám se psát.

Mé svědomí je před Bohem čisté a modlím se, aby se židovský národ místo světovládných ambicí podíval zpět do své historie: bude-li k sobě upřímný, pak zjistí, že Mesiáš, kterého tak toužebně vyhlíží a jehož příchod se uměle snaží přibližovat, už dávno přišel.

4. listopadu 2011

16 thoughts on “Můj vztah k Židům

  1. Katolik napsal:

    Farář Josef Deckert; Může být katolík antisemitou?

    Manfred Jacobs; Talmudismus arcinepřítel lidstva – Židovství versus křesťanství 1. díl

    Manfred Jacobs; Talmudismus arcinepřítel lidstva – Židovstvo, zednářstvo, světová vláda 2. díl

    A. F. Pavlov; Židovská nevyhlášená válka lidstvu

    Jaromír Hejna; Svět v pasti židoslov aneb současnost bez budoucnosti

    Stahujte z:
    http://www.spiknuti-proti-církvi-a-lidstvu.com

  2. Katolik napsal:

    Oprava – klikněte zde, aby se Vám stránka otevřela:
    http://www.spiknuti-proti-cirkvi-a-lidstvu.com

  3. dsgfhgshgfdsgfhsdgsdhg napsal:

    jenze to nejsou zidi

  4. dsgfhgshgfdsgfhsdgsdhg napsal:

    modlím se, aby se židovský národ místo světovládných ambicí podíval zpět do své historie: bude-li k sobě upřímný, pak zjistí, že Mesiáš, kterého tak toužebně vyhlíží a jehož příchod se uměle snaží přibližovat, už dávno přišel.
    ————————–
    zaprve, zid po matce nema nic spolecneho s jezisem.
    zadruhe, modlete se vic.

  5. dsgfhgshgfdsgfhsdgsdhg napsal:

    Málokdo by mne mohl nařknout (byť se o to někteří budou jistě pokoušet) z toho, že je nenávidím nebo že jsem rasista. Nic není vzdálenějšího pravdě.
    ——————————————-
    tak proc jako ne. je to normalni, ze puvodni zidi meli byt knezi a ted se tu potykate s nejakou rasou. proc se tomu nemuze rict rasista.

  6. Vždycky bych u podobných výplodů nešťastné mysli ráda slyšela jednu věc: můžete mi osvětlit, kdo je to podle vás vlastně Čech a kdo je to vlastně Žid? Jaké definice se podle vás pod tím schovávají? Pokud vím, tak naše území nám rozhodně nepatří odjakživa, jsme snad potomci Germánů, Slovanů a Keltů, takže netuším, o čem tu proboha vyprávíte.My sami jsme směska, která sem kdysi přitáhla a nevím, proč by si tahle směska měla na něco činit nárok a být lepší (nebo horší) než kdokoliv jiný.

  7. Bedřich Procházka napsal:

    Největší spiklenci byli a jsou Češi.

  8. stern napsal:

    Je s podivem, že jiné národy zažily podobný osud jako Židé, v různých fázích vývoje… Ale jen Židé se řeší prostřednictvím různých holokaustů, uzákoněných projevů nesvobody jako je osobní názor na tyto věci apod. Přitom se jaksi zapomíná na rovnost, která je základem rovnoprávného soužití a jež s Židy nikdy nebyla….

  9. Libri napsal:

    asi hledám špatně, ale poslední dvě knihy jsem tam nenašel

  10. Cluny napsal:

    Ty internetové stránky http://www.spiknuti-proti-cirkvi-a-lidstvu.com jsou doslova POKLAD!
    Vynikající literatura!!!

  11. ZED napsal:

    Vaše paušalizování národa a náboženství – a židovské je jedno z nejvíc v dějinách – je čistý rasizmus. Vaše trapné konspirační teorie o židovském spiknutí, které ne jednou posloužily jako záminka ke krveprolití, byli x-kráte vyvráceny a prachsprostě odporují zdravému rozumu a je to jenom důkaz Vaši bezbožnosti, nenávisti a asi i závisti. Židovský národ dal světu řadu geniálních OSOBNOSTÍ – individualit, nejsou to žádný termiti s kolektivním vědomím za účelem uchvácení moci nad světem – už termín celosvětová nadvláda je čiročirá utopie ve vesmíru plném entropie. Nechci stavět židovský národ na piedestal, ale ukazovat národ, který dal světu varovnou krvavou oběť – kam až může zajít xenofobní a lživé osočování skupiny lidí. A toho vy se tady dopouštíte.

    • Katolik napsal:

      SVATÁ PROSTOTO..!

    • Katolik napsal:

      „…prachsprostě odporují zdravému rozumu…“

      „Prachsprostě“ to (realita židovsko-zednářské světové moci a její genocidní a likvidační politika zaměřená proti křesťanství a národním státům s cílem nastolení univerzální globální vlády) odporuje pouze a výhradně „rozumu“ (mozku) beznadějně vymytému systematickou zednářskou propagandou!

    • Jan Nowotny napsal:

      Je třeba se zeptat,proč se to tak inteligentnímu národu stalo,proč na ně byly páchány pogromy ,byly vyháněni ze svých domovů,atd,atd.Židé vždy kam přišli,vytvořili si svou kolonii a společně začali využívat majoritní společnost.Příkladem může být předválečné Polsko.V čistě agrárním státě,si díky úplatnosti politiků,zajistili monopol na výkup zemědělských plodin a vykořistovali nízkými výkupními cenami celé polsko.Měli také po celém polsku hostince,kde dávali pít kořalku na dluh,rozpíjeli záměrně národ a pak zabavovali zadlužený majetek,který hospodář propil u žida v krčmně.Známé bylo židovské přísloví, ulice vaše domy našeNejčastějším jejich povoláním byla lichva,zadlužovali národ a brali mu střechu nad hlavou.V předválečním polsku patřilo díky těmto praktikám,třem milionům židům padesát procent veškerého polského majetku.Proto poláci tak velmi nenáviděli židy a nechtěli s nimi mít nic společného ani ve Waršavském povstání…

  12. sldeluhgflduashfi napsal:

    Snažíte se o vyváženost a je to úplně k hovnu. Oni vás stejně uřvou a pro ty, co už přišli o iluze ještě neprocitl do reality. Oni se nikdy nezmění, když se nezměnili za 3000 let, tak se nezmění nikdy. Čtěte si v historii, ať víte co doopravdy fungovalo a co ne.

  13. Jiri napsal:

    “…realita židovsko-zednářské světové moci a její genocidní a likvidační politika zaměřená proti křesťanství a národním státům s cílem nastolení univerzální globální vlády…”

    dobrý den,
    článku nerozumím
    proč se autor ve velké části textu obhajuje za to, co potom napíše? tak jako tak článek svým obsahem nutně rozděluje čtenářstvo do “šuplíčků”, jejichž zpětná vazba bude nutně kritická

    nezlobte se, ale já článek chápu takto:
    1. zvolit mantinely, ve kterých se téma probere
    2. mantinely “ošetřit” tak, aby se kritický názor na článek v diskuzi správně zařadil a čtenář byl po té jednoduše selektován (nebo ostatními nápelkován) na kývače k tématu článku či jeho odpůrce
    - toto vede k jakési autmatické regulazi diskuze, protože každý je již zařazen a z principu je tedy jeho názor už určitým způsobem pokroucený

    na tento web jsem narazil omylem
    nevěřím v jakési “židovsko-zednářské světové moci…”
    pravda je, že s židy se v historii nikdy nenakládalo dobře, tak nevím proč se k tomu znova vracet – všichni ví, co se dělo za 2. světové války – kdo neví, nechť navštíví muzea a místa koncentr. táborů

    dle mého názoru autor zkresluje historii a realitu k tomu, čím byl osvícen (čím skutečně osvícen byl ponechám na čtenářích)

    a Mesiáš opravdu již přišel, ale autor zapomněl dodat, že ještě přijde jednou a to v době, kdy Izrael bude napaden všemi státy okolo. Článek tento scénář podporuje svými konspiračními teoriemi, na které člověk dnes narazí všude na internetu.

Napsat komentář

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Změnit )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Změnit )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Změnit )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Změnit )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: